
پوشاک مناسب برای محل کار، از مسائل مهمیاست که تمام افراد شاغل را درگیر خود کردهاست. چرا که انتخاب یک لباس مناسب که شخصیت فرد را نشان دهد بسیار مهم است. در محل کار که زمان زیادی برای ارتباط با مراجعهکننده وجود ندارد، ظاهر شما حرف اول را در جلب رضایت مراجعهکننده میزند. به غیر از این موضوع، مسلماً تیپ و استایل شما در روابط اجتماعیتان در محیط کار، بسیار مهم است. ما برای شما دوستداران زیبایی و خوشتیپی نکات مهمی را جمعآوری کردهایم که با توجه به آنها میتوانید بسیار ایدهآل جلوه کنید.
نکتهی اول: انتخاب رنگ پوشاک
به رنگها و هارمونی آنها دقت کنید. لباسهایی با رنگهای روشن بسیار مناسب هستند، اما در محل کار نمیتوان گفت که انتخاب مناسبی هستند! بیشتر افرادی که شما با آنها برخورد خواهید داشت، از رنگ پوشاک شما اینطور برداشت خواهند کرد که شما این رنگ را برای جلب توجه انتخاب کردهاید!
بهتر است که از رنگهای تیره که رسمیتر هستند استفاده کنید. رنگهای طوسی، کرم، سرمه ای و حتی یشمی هم برای محل کار، انتخاب خوبی هستند. مسلماً سلیقهها بسیار متفاوت است، اما در محل کارتان، به هیچ وجه سراغ لباسهای گلگلی و یا چند رنگ نروید. شما باید حس احترام و اعتماد را به مراجعهکننده انتقال دهید.
نکتهی دوم: چه کفشی مناسب است؟
کفشهایتان را درست انتخاب کنید! کف اکثر ادارات و شرکتها و بسیاری از اماکن دیگر، تماماً سرامیک هستند. تصور کنید که شما با کفشهای پاشنهبلند نامناسبتان در این اماکن قدم بزنید. مطمئناً صدای ناخوشایندی به گوش همه خواهد رسید. دید اکثریت نسبت به این موضوع، این است که شما قصد جلب توجه دارید!
کفشی انتخاب کنید که راحت باشد و پاشنهی آن نیز آزاردهنده نباشد. شما بایستی ساعتهای طولانی کفش به پا داشتهباشید پس در انتخاب آن دقت کنید. کفش نیز همچون سایر پوشاک شما، نباید رنگی زننده داشتهباشد و در عین حال هم نباید دارای زرق و برق اضافه باشد. از پوشیدن کفشهای جلوباز نیز در محیط کاری خودداری کنید. خصوصاً از پوشیدن صندل یا کفشهای پارچهای جداً خودداری کنید.
نکتهی سوم: در انتخاب کیف دقت کنید.
مورد بعدی در انتخاب پوشاک مناسب، انتخاب کیف مناسب محیط کار است. انتخاب کیفتان باید به دور از هرگونه زیادهروی و بزرگی بیش از حد باشد. کیف شما باید جادار باشد تا شما بتوانید وسایلتان را بهراحتی در آن حمل کنید. اما به هیچ عنوان از کیفهای بسیار بزرگ استفاده نکنید. از کیفهای دستی و یا کیفهای زرق و برقدار به هیچ عنوان استفاده نکنید. این کیفها مناسب مهمانی و عروسی هستند و در محیط کاری پسندیده نیستند.
اگر کیف لپتاپ دارید، از کیف دیگری استفاده نکنید. چرا که باعث میشود تا دیگران فکر کنند شما شلخته هستید. میتوانید وسایلتان را در همان کیف لپتاپ جای دهید.
نکتهی چهارم: انتخاب شلوار مناسب در خرید پوشاک را فراموش نکنید.
شلوار مناسب محل کار، شلواری است که تمام مشخصات یک شلوار رسمی را داشتهباشد. شلوار مناسب محیط کار باید راسته باشد. دقت کنید که پوشاکی که شما استفاده میکنید در جلبتوجه و جلب اعتماد بسیار حائز اهمیت است پس حتی شلوار شما هم باید مناسب محل کارتان باشد. از پوشیدن رنگهای روشن و زننده هم جداً خودداری کنید.
نکتهی پنجم: زیورآلات نه!
شما به مراسم عروسی نمیروید! از استفاده بیش از حد از زیورآلات جدا خودداری کنید. شما یک فرد جدی و قابل اعتماد هستید و نباید با استفادهی بیش از حد از زیورآلات خود را زیر سوال ببرید. مسلماً حرف ما این نیست که زیورآلات بد است. بلکه مشکل این است که شما با وجود آنها دیگر جدی گرفته نمیشوید و یا معمولاً نگاهها به جای شما به زرق و برق شما دوخته خواهدشد.
انتخاب یک ساعت و یا یک انگشتر مناسب برای محیط کار، حتی شاید از انتخاب پوشاک مناسب هم مهمتر باشد. جلبتوجه بیش از حد، نتیجهی عکس خواهدداشت. بهتراست استفاده از زیورآلات را کم کنید. همچنین از انداختن زنجیرهای بزرگ گردنبندی جداً خودداری کنید.
شما باید در محیط کاری، فردی موجه باشید تا بتوانید اعتماد همکاران و مراجعهکنندگان را جلب کنید. ظاهر شما در وهلهی اول این جلب اعتماد قرار دارد. بعد از آن نوع برخورد شما بسیار اهمیت دارد. نحوهی انجام کار و سرعت انجام دادن کارها هم در مراحل بعدی اهمیت خواهند داشت. پس به پوشاک خود توجه کنید. از زیادهروی جداً اجتناب کنید. خود را جای اطرافیان قرار دهید و ببینید دوست دارید چه ببینید. مسلماً رنگهای شاد و سرزنده و همچنین علائق خود شما در اولویت هستند. اما باید درک کرد که در هر محیطی باید با توجه به اقتضایی که میطلبد رفتار کرد.
شما برای حضور در محل کارتان چگونه لباس میپوشید؟ ترجیح میدهید از یک لباس روزمره استفاده کنید و یا تیپ رسمی را میپسندید؟